Interjú Csereklyei Bálinttal, az iLogistic Kft. ügyvezetőjével

A Variola Logisztika szívesen nyújt stratégiai együttműködési lehetőséget más cégeknek, és erre van is igény, hiszen a Variola Logisztikával nemcsak egy költséghatékony megoldásra találnak sok esetben, de még egy precíz, tapasztalt partnerre is. Egyik partnerét, Csereklyei Bálintot kérdeztük az együttműködésükről.

Mi tulajdonképpen a Fulfillment?

 

“A Fulfillment röviden webáruház logisztika, egy olyan teljes körű szolgáltatás, a0miben a megrendelő egyrészt a mérethatékonyságot kihasználva pénzt tud spórolni, másrészt nem kell foglalkoznia a szezonális ingadozásokkal, nem kell plusz raktárt bérelnie, vagy több csomagolóanyagot beszereznie, nem kell HR-es kollégákat foglalkoztatnia, és nem kell attól tartania, hogy hogyan fogja kiszolgálni a webshopot, amikor beindul a forgalom. A szolgáltatásunkkal a kiszolgálás sosem lesz akadálya az értékesítésnek.”

 

Akkor mondhatni magától megy a webshopunk ha veletek vagyunk szerződésben?

 

“Mondhatni, hiszen a beszállító hozzánk hozza az árut, mi felvisszük a rendszerbe, a rendeléseket összekészítjük, regisztráljuk a készletfogyást, csomagoljuk, címkézzük, és átadjuk az alvállalkozó futárcégnek. Így az ügyfél egy laptoppal tudja üzemeltetni a webshopot. Sőt, az ügyfélszolgálatot is tehermentesíti a szolgáltatás, mert ha profin mennek a dolgok, kevesebb a beérkező feladatuk.”

 

Tehát hozzátok megy egy kamion, és tőletek már a készre csomagolt termék megy ki?

 

“Igen, így van. Mindent, ami a kettő között történik, azt a mi dolgozóink hajtják végre, és adminisztrálják.”

 

Automatizált raktár amibe dolgoztok? Mit jelent ez?

 

“Abból a szempontból automatizált, hogy az ügyfélnek nem kell foglalkoznia a növekedéssel, nem kell félnie, hogy lesz-e elég ember, nem kell a szezonalitással számolnia, ami hatalmas könnyebbség. Nekünk csak annyi a lényeg, hogy megérkezzenek a rendelések hozzánk, a vevő és a rendelt termékek adataival. A termékek pedig beazonosíthatóak legyenek. Valamint ahhoz, hogy ne legyenek csúszások, biztosítani kell, hogy legyen rendelkezésre álló árukészlet. Ha ez megvan, akkor minden folyamat úgymond automatikusan jól működik.”

 

A Black Friday miatt biztos nehéz idők jártak felétek, hogy bírtátok az iramot?

 

“Egyre tudatosabbak a vásárlók, és már Magyarországon is sokan számolnak a Black Friday akciókkal. Ez meglátszik a webshopok forgalmán az akciós időszak előtt, és utána is.

 

Mi átlagosan napi 500 rendelést készítünk össze. A Black Friday hetén, négy nap alatt 7000 rendelés jött be, az átlagos 2000 helyett.

 

Ezt az ingadozást egy kis webshop kapacitással, egy-két csomagoló emberrel, hatalmas csúszásokkal lehetett volna teljesíteni. Ez a mi szolgáltatásunk lényege többek közt, hogy az ügyfelet tehermentesítse az ilyen esetek alól. Nálunk van 20 fő, akiket tudunk csoportosítani és hétvégén is tudunk dolgozni, így könnyedén megoldjuk a hasonló helyzeteket, amit egy szezonális webshop nem tudna egyedül.”

 

Mik a céljaitok?

 

“A célunk az, hogy a szolgáltatásaink olyanok legyen egy webshop számára, mint a szomjazó embernek egy oázis. Hosszú távon nemcsak a logisztikában, hanem minden más területen is segítséget szeretnénk nyújtani, hiszen sok a tapasztalatunk a területen, látjuk a folyamatokat, trendeket, hogy kik a jó szolgáltatók, és így segíthetünk eligazodni.”

 

 

Ti startupnak számítotok?

 

“Nem mondanám annak magunkat, de vannak startup jellegeink. Nagyon fiatalos a csapat és maga  a szolgáltatási kör is, valamint dinamikus a fejlődés.”

 

Hány raktáratok van, és mekkorák ezek?

 

“Egy raktárunk van Biatorbágy és Budaörs között. Ez egy 2000 m2- es terület. Azonban a szolgáltatásunk lényege nem a raktározás, hanem az emberi munka, a szállítás, az adminisztráció. Kicsi helyen, nagy forgalmat bonyolítunk.”

 

Mekkora a piac, és mi az előnyötök a konkurenciával szemben?

 

“4-5 cég van a piacon, de maga a piac óriási, ezek a cégek a kereslet 10 %-át fedik le, ha megnézzük hány webshop van Magyarországon. Mi abban tudunk jobb, vagy hatékonyabb szolgáltatást nyújtani a konkurenseknél, hogy rugalmasabb a rendszerünk. Naponta utaljuk az utánvéteket, ha több árut kell tárolni, kisebb forgalom mellett, akkor sem lesz magas a szolgáltatásunk díja. Ráadásul hozzánk a futárcég este 8-ra jár, addig készítjük össze a megrendeléseket.”

 

Milyen partnerekkel dolgoztok?

 

“A fő partnereink olyan neves szállító és fuvarozó cégek, mint a GLS, Foxpost, és a Variola Logisztika.”

 

Hogy ismerted meg a Variola Logisztikát? Milyen kapcsolatban vagytok?

 

“Egy üzleti reggelin ismerkedtünk meg, és azonnal megvolt az összhang. Rendszeresen megbízzuk raklapos szállítással, de ha egy ügyfelünk bővülni szeretne vagy nemzetközi piacra lép, és a még nálunk lévő készletből szállítani kell pl. Lengyel- vagy Csehországba (pont a hónapban volt egy ilyen), akkor is őket bízzuk meg. Illetve amikor egy ügyfél velünk leszerződik, és az előző raktárból nagyobb mennyiségű készletet hoz át, akkor is a Variola Logisztikát hívjuk. A Variola Logisztika jól dolgozik és árban is jó, megbízhatóak, a vezetővel, Müller Ádámmal pedig nagyon jó a kapcsolat.

 

Ezen felül ez egy oda-vissza együttműködés, mi is igénybe vesszük a Variola Logisztika szolgáltatásait, és ők is a miénket, hiszen  a Variola Logisztika társadalmi felelősségvállalás projektje keretében indult Oxigén - környezetbarát tisztítószereket forgalmazó - webshop a mi Fulfillment szolgáltatásunk keretében működik.”

 

Miért éri meg a Fulfillment szolgáltatás egy kisebb webshopnak ugyanúgy, mint egy nagy webáruháznak?

 

“Kis webshopnak a mérethatékonyság miatt éri meg a legjobban. Nem kell polcokat vennie, dobozokat nagy mennyiségben berendelnie, stb. Az alacsony forgalmú webshopok általában nagyon magas ajánlatokat kapnak a szállításra, amihez képest mi 40-50%-kal kedvezőbb díjjal tudjuk nyújtani a szolgáltatásunkat.

 

Tulajdonképpen mindenkinek megéri, és költségcsökkentést jelent a mi a szolgáltatásunk, aki még kevesebb csomagot küld ki, mint mi - ami jelenleg 15 000 csomagot jelent havonta - hiszen olcsóbban tudjuk beszerezni a logisztika minden eszközét, beleértve a munkaerőt is. Sokszor tapasztaltuk, hogy aki kiszervezi a logisztikát hozzánk - legyen szó kisebb webshopról, vagy nagyobb webáruházról - sokkal gyorsabban növekszik, mint a konkurensei, mert a szabadidejének a fele felszabadul, hogy a fontosabb dolgokra fordíthassa azt.”

 

AZ AJÁNLATKÉRÉSHEZ KATTINTSON IDE.

Ajánlatkérés
A honlap sütiket használ a böngészés támogatására és egyes funkciók elérésére. A sütik kezeléséről további információt az Adatvédelem menüpont alatt talál.